Oranssi mekko – ja ne muut

18 Maa

Jos kehtaisin, käyttäisin samoja vaatteita joka päivä. Mitä nyt välillä yötä myöten huljauttaisin puhtaaksi. Minulla on kaapit täynnä vaatteita, mutta aina yksi suosikkivaate kerrallaan, jota haluaisin käyttää joka päivä, niin kauan kunnes se olisi loppuun kulunut tai olisin perin juurin kyllästynyt siihen.

Juuri nyt se vaate on jouluna Berliinistä ostamani oranssi villakangasmekko. Rakastan sitä. Sitä ennen se oli ruskea neulehame, sitä ennen harmaa ryppyinen puuvillamekko, villakangasshortsit, jne. Koska en ihan kehtaa, niin pyöritän muutaman vaatteen rengasta viikosta toiseen. Valtaosa vaatteista seisoo tyhjän panttina – kunnes löydän ne uudestaan. Minun kohdallani ohjeet siitä, että heitä pois kaikki mitä et ole käyttänyt vuoteen, olisivatkin järjettömiä. Kaivan kaapista löytöjä; takavuosien suosikit pääsevät taas uudestaan käyttöön vuosienkin jälkeen. Juuri nyt olen uudestaan ihastunut yli kymmenen vuotta sitten hankkimaani mokkapalahameeseen.

Lukuisten mustien kausien jälkeen olen taas oppinut käyttämään värejä. Musta oli liian helppo. Niin helppo, että se alkoi käydä tylsäksi.

Vihreää käsilaukkua etsin turhaan monta vuotta. Nyt niitä tulvii vastaan joka nurkalla. Omani löysin viime syksynä Berliinistä. Aika paljon vihreää näyttää olevan muutenkin kaapissani.

Nyt olen päättänyt pyhästi – jälleen kerran – olla ostamatta mitään uutta. Saa nähdä miten käy, varsinkin kun Cos on vihdoin avaamassa liikkeen Helsinkiin. Tähän asti olen katsastanut sen valikoiman jokaisella Berliinin reissulla.

2 vastausta to “Oranssi mekko – ja ne muut”

  1. Liivia 9.4.2012 klo 7.26 #

    Onpa sinulla kaunis asu päälläsikin. Ja kivoja nuo kaikki.
    Mulle Cos on jäänyt tuntemattomaksi tutuksi. Kaksi kertaa olen liikkeessä käynyt-Berliinissä ja Pariisissa, mutta ei vaan minulle mitään. Tuntuu että minulla olisi täysin väärä ruumiinrakenne niihin. Mutta kauniita, eleettömiä juttujahan siellä on.
    Mihin se Hesassa tulee?

    • Karusellissa 9.4.2012 klo 16.54 #

      Kiitos, Liivia. Minuun Cos on kolahtanut. Aina jotain kivaa – kauniita leikauksia ja värejä, yksinkertaisen kaunista. Varsinkin mekkoihin olen tykästynyt. Olen ihan mekkoihminen, kun menot ovat niin helppoja (koko asu yhdessä vaatteissa) ja mukavia päällä. Tosin osa Cosin luomuksista on ehkä liiankin arkkitehtonisia, tai vaatisivat ainakin pidempää vartta kuin minulla on:) Helsingin liike avataan kuulemma Kämp Galleriaan loppukeväästä.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

